Monday, May 31, 2010

Brad Mehldau: Introverte klanken op kil abdijplein

Brad Mehldau: Introverte klanken op kil abdijplein ( Nederlands) Brad Mehldau: Introverted sounds on a chilly concert ( English)

Muziek die je speelt is nooit een kopie van muziek uit het verleden
BRAD MEHLDAU: INTROVERTE KLANKEN OP KIL ABDIJPLEIN
Hans Koert

Op 22 mei 2010 trad Brad Mehldau solo op tijdens het 4de Internationale Jazzfestival van Middelburg. Het 4de Internationale Jazz Festival werd gehouden van 21 t/m 24 mei 2010 o.a. op het historische abdijplein in het centrum van de stad.

The music one plays, is never a copy of something played in the past. (= Muziek die je speelt is nooit een kopie uit het verleden). And music created in the passed, never mind if it is composed by Brahms or played by musicians like Mingus, Parker or Evans is not old fashioned or what-so-ver. (= En muziek uit het verleden, en dan maakt het niets uit of het gecomponeerd is door Brahms of gespeeld door musici als Mingus, Parker of Evans is nooit ouderwets of oudbollig of zo) ( Brad Mehldau)

Brad Mehldau werd geboren in Jacksonville, Fl. in augustus 1970 en woonde als kleuter in Ierland, voordat hij geadopteerd werd door een artsengezin uit Connecticut. Deze mensen hadden een piano en als vijfjarige droomde hij achter de toetsen van een carrière als concertpianist. Hij kreeg pianolessen en leerde klassieke muziek spelen - toen
hij twaalf was ging hij zich interesseren voor de popmuziek uit die tijd; muziek van Weather Report en Herbie Hancock zoals die op zijn Headhunters-album klonk. Hij begon platen te verzamelen en raakte geboeid door de muziek van de Grootten van de Jazz zoals Miles Davis, John Coltrane, Charlie Parker en Charles Mingus. Zijn Blue Note verzameling was nagenoeg compleet. Hij speelde waar hij maar kon en liet zich inschrijven aan de New School For Social Research in Manhattan (NY) waar hij de module Jazz and Contemporary Music volgde. Hij blonk als student niet uit - liever speelde hij elke avond in één van de New Yorkse clubs in plaats van te studeren. Eén van de bands waar hij mee speelde was het Jesse Davis Quintet - met deze groep maakte hij één van zijn eerste platen Young at Art ( Concord Jazz CCD-4565. Jesse Davis zegt dan al over de jonge veelbelovende pianist: He's 22 years old, and wow! ( = Hij is nog maar 22 jaar oud en wow !! ).


Als student verliet hij de VS en bracht een aantal maanden door in Ierland ( met Louis Stewart) en Spanje waar hij de Rossy broers leerde kennen - Jorge Rossy zou later zijn vast slagwerker worden. Voordat hij zijn eigen trio had speelde hij bij Joshua Redman, waar hij o.a. op zijn beroemde album MoodSwing. (Warner Bros WB 9362-45643) te horen is. In 1995, nadat Brad door Joshua aan de kant gezet was, maakte hij zijn eerste plaat onder eigen naam voor het Fresh Sound label ( met Perico Sambeat), gevolgd door een lange rij trio opnamen met Larry Grenadier op bas en Jorge Rossy op slagwerk in een serie getiteld als The Art of the Trio.
Brad's muziek is introvert en hoort m.i. gespeeld te worden in een kleine knusse club met lekkere stoelen en niet op een koud winderig abdijplein met strenge, het publiek inkijkende bewakers, vanwege het feit dat Brad geen enkele fotograaf duldde. Deze eis werd, bijna hardhandig, door strenge mannen met oortjes gehandhaafd en gaf mij het gevoel op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats te zijn. Het werd voor mij een kil afstandelijk concert, met alleen zijn vrouw en kinderen, voor wie het optreden een dagje uit leek. Jammer, Brad, pas op dat je niet van je voetstuk valt .......
Als je Brad Mehldau hebt zien en horen spelen op het abdijplein van Middelburg, dan zou wellicht een beeld kunnen ontstaan dat Brad een navolger is van illustere voorgangers op de toetsen als Lennie Tristano of Bill Evans. Aan dit soort beweringen ergert hij zich gruwelijk......... The constant comparison of this trio with the Bill Evans Trio by critics has been a thorn in my side.( = Die contante vergelijking van mijn trio met het Bill Evans Trio is me een doorn in het oog). In het hoesje van zijn album Brad Mehldau - Back to the Vanguard, zegt hij, dat hij ooit een paar maanden intensief naar Bill Evans geluisterd heeft toen hij een jaar of 13-14 was en nog nooit naar de muziek van Lennie Tristano. The nonstop claims of their influence on me are not about musicial content.( = Die non-stop vergelijkingen zijn niet gebasseerd op muzikale argumenten). Notions of an introverted intellectualism and cloying overemotionalism give the piano trio its otherness in this false appraisal. ( = Begrippen zoals naar binnen gekeerd intellectualisme en zoetige overemotioneel onderscheiden dit trio in deze verkeerde inschatting). Brad vindt het frustrerend om steeds ergens bij ingedeeld te worden terwijl het gewoon zijn eigen muziek is, dat hij creëert op het podium. - de muziek van Brad Mehldau. En daarin heeft hij natuurlijk gelijk. Muziekstijlen of lijstjes met musici die elkaar beïnvloed zouden hebben, dienen slechts voor de luisteraar om de muziek te ordenen, maar worden vaak misbruikt om die te beoordelen. Maar wat is er mis mee als je beweert dat de muziek van Louis Armstrong beinvloedt is door King Oliver? Doe je daarmee Louis dan te kort of geef je de King daarmee te veel eer?

De beschrijving van dit concert tijdens de eerste festivaldag door mede-blogger Noud Hovius in Langs De Atonale Afgrond wil ik jullie niet onthouden.



Afgelopen week maar weer eens één van Brad’s Art of the Trio platen opgezet en genoten - op de juiste plek en tijd ...... zonder mannen-met-oortjes, die in mijn nek staan te hijgen …………..

Hans Koert

keepswinging@live.nl


Een definitie voor muziek bevindt zich tussen trillende lucht en emotie. Als er geen trillende lucht is hoor je niets en als de emotie je niet raakt of je niet bereikt dan doet het je niets. De muziek van Brad Mehldau behoort tot het beste wat er op het gebied van jazz improvisatie te beluisteren valt, maar of daarvoor een kil winderig plein met hijgende bewaking in je nek de juiste plek is om daarvan te genieten, valt te betwijfelen ..........
Wil je op de hoogte blijven van de laatste bijdragen in de Keep swinging blog,
vraag dan de nieuwsbrief.


Retrospect
Oscar Aleman Choro Music Flexible Records Hit of the Week-Durium Friends of the Keep Swinging blog Keep Swinging Contributions

Labels: ,

Sunday, May 30, 2010

Philip Catherine and Bert Van Den Brink - Two Wizards in Improvising

Philip Catherine en Bert van den Brink - twee meesters in improvisatie ( Nederlands) Philip Catherine and Bert Van Den Brink - Two Wizards in Improvising ( English)

Let's see where it brings us ..........
PHILIP CATHERINE and BERT VAN DEN BRINK - TWO WIZARDS IN IMPROVISING
Hans Koert

It is said that there are two kinds of Jazz: good Jazz and bad Jazz.


On Friday the 28th of May, 2010 the Philip Catherine - Bert van den Brink duo performed at Porgy en Bess in Terneuzen, in the southwest part of The Netherlands as part of
Scheldejazz'10.

Philip Catherine and Bert Van Den Brink (photo courtesy: Hans Koert)
Philip Catherine and Bert Van Den Brink showed the audience during their concert at Porgy en Bess Jazz Club that they know how to make Good Jazz. Jazz is improvising. As you want to create good music you have to listen to each other and that's what both men did like the best of them. Philip Catherine ( photo courtesy: Hans Koert)
It's like Bert Van Den Brink visualized during the concert: We zitten allemaal in de bus en Philip is de chauffeur. (= We're all sitting in the bus and Philip is our driver). We zien wel waar we terecht komen. (= Let's see where it brings us). It was great to listen to these two skilled musicians, masters in improvising. In their lengthy one set concert they passed standards like Embraceable You and So In Love With You, but also own compositions like Philip's More Bells, Dance for Victor, Piano Grooves and Letter From my Mother. But they also surprised each other with unannounced themes or phrases ...........
Philip Catherine and Bert Van Den Brink ( photo courtesy: Hans Koert)
In Dance For Victor Philip passed a limit with some atonal licks, which made Bert to create the impracticable possible on the piano: he followed. Ik dacht dat moet ik ook kunnen ...... ( = I thought I can do that too ....... ).The concert was closed with a fast version of My Funny Valentine; a tune often associated to Chet Baker, once a guest at Scheldejazz too. Both Bert as Philip accompanied this famous trumpet player in the past.
Philip Catherine ( photo courtesy: Hans Koert)

Philip Catherine, born in London in October 1942, started his career in the 1960s in Brussels in venues like the Rose Noire, where he performed with musicians like Jack Sels and Fats Sadi and developed during these 50 years in music as a sought after accompanist and performer. One of his latest albums contains solo and dubbed duo performances: Guitars Two. His cooperation with Bert Van Den Brink dates from the 1990s when they recorded a live performance at Nick vollebregts Jazz Café for the Tros Sesjun radio program simply entitled Live (Dreyfus).
Bert Van Den Brink ( photo courtesy: Hans Koert)

Bert Van Den Brink, born in July 1958 started his career in the 1980s, first as a classical piano player, later as a jazz pianist. Bert was born blind. His first record was mid 1980s with the Amstel Octet and Chet Baker, but soon he made his own (solo) albums. He performed with some greats in Jazz like
Lee Konitz, Toots Thielemans, Nat Adderley, Gino Vanelli and toured with Dee Dee Bridgewater to list some. In 2007 he received the VPRO Boy Edgar Award, the most prestigious Dutch Jazz award.
Philip Catherine and Bert Van Den Brink ( photo courtesy: Hans Koert)

Bert, like Philip, are regular visitors of Porgy en Bess - one of the concerts with Hans Oosterhout on drums and Hein Van de Geyn on bass, recorded at Porgy en Bess, December 2007, was recently released as Reflections ( a cd and a dvd with the documentary: Bert van den Brink - Mijn piano is een spiegel). I hope to review this set once.

The Scheldejazz'10 made a well-thought-out decision to invite these two Wizards in Improvising - Jazz as Jazz should be ......
Hans Koert
keepswinging@live.nl


The Scheldejazz'10 festival is the heritage of the late Frank Koulen, who started it in the late 1960s with a New Orleans Streetparade along the streets of Terneuzen. The festival offers each year in the last weekend of May, three days dedicated to the Jazz. In Porgy en Bess, the Huiskamer van de Jazz, the Philip Catherine - Bert Van Den Brink duo learned the audience how to make good Jazz!
If you love to stay informed about the contributions of the Keep Swinging blog ask for its newsletter.

Labels: , , ,

Saturday, May 29, 2010

Philip Catherine en Bert van den Brink - twee meesters in improvisatie

Philip Catherine en Bert van den Brink - twee meesters in improvisatie ( Nederlands) Philip Catherine and Bert Van Den Brink - Two Wizards in Improvising ( English)

We zien wel waar we terecht komen ....
PHILIP CATHERINE en BERT van den BRINK - TWEE MEESTERS IN IMPROVISATIE
Hans Koert


In feite zijn er maar twee soorten Jazz: goeie en slechte, heeft ooit eens iemand gezegd.


Op vrijdag 29 mei 2010 trad het duo Philip Catherine - Bert van den Brink op in Porgy en Bess in Terneuzen als onderdeel van
Scheldejazz'10
Philip Catherine en Bert van den Brink (foto: Hans Koert)
Philip Catherine en Bert van den Brink lieten vrijdag tijdens hun concert in Porgy en Bess horen hoe goede Jazz gemaakt wordt: Jazzmuziek maken is improviseren en luisteren naar elkaar. En dat kunnen beide heren, Bert door zijn handicap weliswaar noodgedwongen, als geen ander.
Philip Catherine ( foto: Hans Koert)
Bert visualiseerde het tijdens het concert als volgt: We zitten in de bus en Philip is de chauffeur. We zien wel waar we terecht komen. Het was een genoegen om dit proces te volgen. De haltes onderweg tijdens het lange één-set omvattend optreden, bevatte standards zoals Embraceable You en So In Love With You, maar ook eigen composities als Philip's More Bells, Piano Grooves and Letter From My Mother - maar ook nummers die schijnbaar spontaan opwelden bij beide rasimprovisators.
Philip Catherine en Bert van den Brink ( foto: Hans Koert)
In Dance For Victor liet Philip zijn gitaar de grenzen aftasten van het thema met atonale licks, waarop Bert het onmogelijke op de piano mogelijk maakte: hij volgde moeiteloos. Ik dacht dat moet ik ook kunnen ...... Het optreden werd afgesloten met een snelle versie van My Funny Valentine, het nummer dat altijd geassocieerd wordt met Chet Baker ( ooit één van de gasten op het Scheldejazz festival en jaren geleden begeleid door zowel Bert als Philip).

Philip Catherine ( foto: Hans Koert)
Philip Catherine, geboren in London in oktober 1942, begon zijn muzikale carrière 50 jaar geleden door te spelen in de Brusselse jazz-scene ( in clubs als Rose Noire) met musici als Jack Sels en Fats Sadi en ontwikkelde zich tot een veelzijdig veelgevraagd begeleider en performer. Zijn samenwerking met Bert dateert al van de jaren negentig toen ze optraden in het Nick Vollebregts Jazzcafé in Laren voor het Tros-radio programma Sesjun, vastgelegd op de Dreyfus CD "Live".
Bert van den Brink ( foto: Hans Koert)
Bert van den Brink, geboren in juli 1958, begon zijn carrière in de jaren tachtig, eerst als klassiek pianist, maar later sloeg de balans over naar de jazz. Zijn eerste opnamen waren in 1985 in het Amstel Octet, dat Chet Baker begeleidde, maar al snel ging hij eigen (solo) platen maken. Hij trad op met allerlei grootheden uit de jazz, zoals
Lee Konitz, Toots Thielemans, Nat Adderley, Gino Vanelli en Dee Dee Bridgewater om er een paar te noemen. In 2007 kreeg hij de prestigieuze VPRO Boy Edgar prijs, waarbij vooral zijn vermogen tot luisteren werd geprezen.
Philip Catherine en Bert van den Brink ( foto: Hans Koert)
Zowel Bert als Philip zijn regelmatige bezoekers van Porgy & Bess. Een concert van Bert van den Brink met Hans Oosterhout en Heyn Van de Geyn in Porgy en Bess uit december 2007, is onlangs op CD en DVD uitgebracht onder de titel Reflections. De documentaire is getiteld: Bert van den Brink - Mijn piano is een spiegel. Ik hoop deze set ooit hier te kunnen bespreken.
Scheldejazz'10 heeft met het uitnodigen van dit duo, the Wizards of Improvisation noem ik ze maar, een prima keus gemaakt en midden in de roos geschoten.

Hans Koert
keepswinging@live.nl


Drie dagen lang kun je in Terneuzen niet om de jazzmuziek heen. Op de markt, op het Arsenaalplein, in verschillende cafe's en in Porgy en Bess: overal is jazz te horen.
In Porgy en Bess trad vrijdagavond het duo Philip Catherine en Bert van den Brink op - twee meesters in het improviseren.
Als je meer wilt lezen over dit soort evenmenten en opvallende jazzmusici vraag dan de nieuwsbrief.

Labels: , , ,

Friday, May 28, 2010

Scheldejazz '10 - Terneuzen

Scheldejazz '10 - Terneuzen ( Nederlands) Scheldejazz '10 - Terneuzen ( English)

Rony Verbiest and Johan Verminnen open the festival
SCHELDEJAZZ '10 - Terneuzen
Hans Koert


In the month of May numerous festivals are scheduled in the south-western part of The Netherlands. I don't want to mention the pop festivals ( like the Bevrijdingsfestival), but I limit myself to the two major jazz festivals: the Fourth International Jazz Festival of Middelburg ( which was schedulded last weekend) and Scheldejazz'10 in Terneuzen, which starts today. Today I love to share with you the program of the latter: Scheldejazz'10 in Terneuzen ( in the southwest part of The Netherlands)
Philip Catherine ( photo courtesy: Hans Koert)
The Schelde Jazz Festival has a long history. It started all with a street parade in 1967 organized by Frank Koulen, the black owner, locally known as
De Neger, of a tea room entitled Porgy en Bess in the Noordstraat in Terneuzen en developed into the 1990s to one of the largest events in the Zeeuws-Vlaanderen region with guests like Astrud Gilberto and Chet Baker. Now, in 2010, a new festival has been scheduled in May's last weekend: 28th up to the 30th of May, 2010.
Rony Verbiest ( photo courtesy: Hans Koert)
What about the bands scheduled? The festival is opened at the Schelde theater on Friday the 28th of May 2010 with the Boo's Jazzoo's and Ronie Verbiest with vocalist Johan Verminnen. Ronie was the Artist in Residence of the Porgy en Bess Jazz Club last season and I remember
the New Year's concert where he impressed on the harmonica. In the evening Philip Catherine and Bert Van De Brink are scheduled at Porgy en Bess - two men who know all the tricks ...... don't miss this concert. There will be music in several bars in the city, like in de PIT where Jules Deelder will play his records. On Saturday a street parade will revive the good old days of Frank Koulen and a lot of music will unsafe the centre of the city. What to think about Lillian Boutté, Jan Akkerman, the Jan Learbuch Orchestra, the Westerschelde Big Band, the Scat Cats and Gino Buysroggge and the Bulldoze Band? - just a few names to mention.

Jules Deelder ( photo courtesy: Hans Koert)
On Sunday Joep Peeters, will perform with his Terrific Ten, a band dedicated to the music of Elvis Presley ( with jazzy, zydeco, hillbilly, Swing, New Orleans boogaloos and Rhythm and Blues elements) in that typically Joep Peeters manner. If you've heared Joep's latest record, Elvis Anders, know what to expect. In the afternoon at het Arsenaalplein the Young Vips will perform and the Basily Family: the latter, featuring Popy, Zonzo, Tucsi, Raklo, Gino, Noekie, Zonzo, Morice, Marc and Antal Basily, will bring a program dedicated to
Django Reinhardt, who was born 100 years ago.
Joris Postumus
The Young Vips contain two bands: the Joris Posthumus Quartet and the band of Simin Tander. Both bands were invited to join this Young Vips Tour 2010. Joris Posthumus just released an album, entitled Abyss, which surprised - so don't miss this concert too ..........

Scheldejazz'10 is a festival with both modern as traditional jazz elements - it's a pity that other festivals seem to be less diverge - The Scheldejazz'10 is a festival that will enjoy every jazz fan .....

Scheldejazz Terneuzen

Hans Koert


One of the regular visitors of the festival for years is the Breda multi-instrumentalist Joep Peeters and his bands. This times he may close the festival weekend with a tribute to The King, Elvis Presley, together with his Terrific Ten Be there - Don't miss it ........

Labels:

Thursday, May 27, 2010

Scheldejazz '10 - Terneuzen

Scheldejazz '10 - Terneuzen ( Nederlands) Scheldejazz '10 - Terneuzen ( English)

Rony Verbiest opent met Johan Verminnen het festival
SCHELDEJAZZ '10 - Terneuzen
Hans Koert


In de maand mei staan er nogal wat festivals op stapel, ook in de provincie Zeeland. De grote popfestivals laat ik hier buiten beschouwing ( voor de echte jazzliefhebbers is er meestal weinig te beleven) en ik beperk me dan ook tot het opsommen van de twee belangrijke jazzfestivals namelijk het Vierde International Jazzfestival van Middelburg, dat inmiddels alweer achter de rug is en het Scheldejazz'10 in Terneuzen. Vandaag aandacht voor het laatstgenoemde.
Philip Catherine ( foto: Hans Koert)
Het Schelde Jazzfestival heeft al een lange voorgeschiedenis. Het begon in feite met een streetparade in 1967 georganiseerd door Frank Koulen, uitbater van Porgy en Bess en in Zeeuws-Vlaanderen en ver daar buiten bekend als
De Neger, groeide in de jaren negentig uit tot één van de grootste evenementen in Zeeuws-Vlaanderen met gasten als Astrud Gilberto en Chet Baker. Nu, in 2010, staat er weer een festival gepland in het laatste weekend van mei: 28 t/m 30 mei 2010.
Rony Verbiest ( foto: Hans Koert)
Wat is er allemaal te beleven? Het festival wordt geopend op vrijdag 28 mei 2010 in het Scheldetheater met de eigen Zeeuws-Vlaamse band de Boo's Jazzoo's en Ronie Verbiest met Johan Verminnen. Ronie was afgelopen winter de "artist in residence" van Porgy en Bess. Zo liet hij tijdens
het Nieuwjaarsconcert met zijn Vrienden nog horen, dat hij ook een virtuoos is op de mondharmonica.
Die avond speelt Philip Catherine met Bert van de Brink in Porgy en Bess - een bijzondere combinatie die ongetwijfeld iets heel moois gaat opleveren. Er zal verder muziek klinken uit verschillende cafés in de binnenstad., zoals in de PIT waar Jules Deelder zijn plaatjes zal draaien. Op zaterdag weer de oude vertrouwde streetparade, die terug doet denken aan de tijden van Frank Koulen en verder wordt de stad de hele dag overspoeld met muziek - te veel om op te noemen. Een paar namen, die ik niet onvermeld wil laten, zijn Lillian Boutté, Jan Akkerman, het Jan Learbuch Orchestra, de Westerschelde Big Band, de Scat Cats en Gino Buysroggge and the Bulldoze Band.
Jules Deelder ( foto: Hans Koert)
Op zondag treedt Joep Peeters op met zijn Terrific Ten, een groep die zich gestort heeft op de muziek van Elvis Presley ( opgediend met jazzy, zydeco, hillbilly, Swing, New Orleans boogaloos, Rock and Roll en Rhythm and Blues elementen overgoten met een Brabantse saus zo typerend voor Joep Peeters. Wie de plaat Elvis Anders van Joep heeft gehoord, weet wat hem te wachten staat. Op het Arsenaal Podium spelen 's middags de Young Vips en de Basily Family: deze laatste groep, die uit Popy, Zonzo, Tucsi, Raklo, Gino, Noekie, Zonzo, Morice, Marc en Antal Basily bestaat, brengen een eerbetoon aan de 100 jaar geleden geboren gitarist
Django Reinhardt.
Joris Postumus
De Young Vips bestaat uit twee bands, te weten het Joris Posthumus Quartet en dat van zangeres Simin Tander. Beide groepen zijn uitverkoren om deel te nemen aan het Young Vips tournee 2010. Van Joris Posthumus verscheen onlangs zijn plaat Abyss die in Terneuzen schitterende muziek belooft.
Op het Scheldejazz '10 festival komt ook de traditionele jazz ruimschoots aanbod en dat is, denk ik, de kracht van het festival - een diversiteit, wat veel mensen missen in andere festivals in de buurt; een reden te meer dus om
Scheldejazz10 aan te doen !!



Scheldejazz Terneuzen

Hans Koert


Eén van de vaste gasten op het festival is de Bredase multu-instrumentalist Joep Peeters. Dit jaar mag hij op zondag 30 mei het licht uit doen. Met een ode aan de The King, Elvis Presley, samen met zijn Terrific Ten sluit hij het festival af in Porgy en Bess vanaf 17.00 uur.



Labels:

Wednesday, May 26, 2010

4th International Jazz Festival Middelburg 2010

4de Internationale Jazzfestival Middelburg 2010 ( Nederlands) 4th International Jazz Festival Middelburg 2010 ( English)

Al Di Meola closed the festival with a great concert.
4th INTERNATIONAL JAZZ FESTIVAL MIDDELBURG 2010
Hans Koert


The 4th International Jazz Festival of Middelburg was completed with a concert by the great guitar legend Al Di Meola. The festival was schedulded from 21st up to the 24th of May, 2010 in Middelburg, in the southwest part of The Netherlands.

Enjoying Jan Menu in concert, while sitting in the sun .... ( photo courtesy: Hans Koert)

Hundreds of people joinded the various concerts schedulded at the cozy inner court the Middelburg Abbey in the centre of the ancient city. National and international artists, like Brad Mehldau, Rik Mol, Avishai Cohen, Jan Menu, Dick De Graaf's Clazz Ensemble and, last but not least, Al Di Meola performed. Rik Mol and Lex Empress ( photo courtesy: Hans Koert)
Avishai Cohen ( photo courtesy: Hans Koert)
Jan Menu ( photo courtesy: Hans Koert)
Al Di Meola ( photo courtesy: Hans Koert)

Love to present you some retrospects of this festival during the next weeks. If you don't want to miss it - ask for the newsletter.
Hans Koert

Labels:

Tuesday, May 25, 2010

4de Internationale Jazz Festival Middelburg 2010

4de Internationale Jazzfestival Middelburg 2010 ( Nederlands) 4th International Jazz Festival Middelburg 2010 ( English)

Al Di Meola sluit festival af met daverend concert
4de INTERNATIONALE JAZZFESTIVAL MIDDELBURG 2010
Hans Koert

Het vierde Internatonale Jazzfestival van Middelburg werd afgesloten met een overweldigend concert door de gitaarlegende Al Di Meola. Het festival stond gepland tijdens het pinkterweekend, van 21 t/m 24 mei 2010 in Middelburg.


Een zonovergoten plein tijdens het optreden van Jan Menu ( foto: Hans Koert)

Honderden mensen bezochten het festivalterrein, het sfeervolle abdijplein midden in de stad, om te luisteren naar musici uit binnen- en buitenland zoals Brad Mehldau, Rik Mol, Avishai Cohen, Jan Menu, Dick de Graaf met zijn Clazz Ensemble en, als afsluiter, Al Di Meloa.
Rik Mol en Lex Empress ( foto: Hans Koert)
Avishai Cohen ( foto: Hans Koert)
Jan Menu ( foto: Hans Koert)
Al Di Meola ( foto: Hans Koert)

De komende weken zullen terugblikken gepubliceerd worden over dit festival - als je die niet wilt missen, vraag dan om de nieuwsbrief.

Hans Koert

keepswinging@live.nl


Op maandag 24 mei 2010 werd het vierde Internationale Jazzfestival van Middelburg afgesloten met een daverend concert van Al Di Meola, dat uitliep op een klein feestje voor zowel de musici als het publiek - het eind van een geslaagd festival.


Retrospect
Oscar Aleman Choro Music Flexible Records Hit of the Week-Durium Friends of the Keep Swinging blog Keep Swinging Contributions

Labels: