Saturday, November 18, 2006

A cotton swab and more jazz stuff

( Naar de Nederlandse vertaling.)

Due to a surgery treatment I was unable to touch the keyboard of my computer for a few days; thanks to Joergen the daily Keep swinging web log was published as scedulded.

Thanks Joergen for keeping an eye on the business.

Dupuytren's contracture is an abnormal thickening of tough tissue in the palm and fingers that can cause the fingers to curl. It is more common in men than in women and becomes more common as we grow older. For me it was the fifth time I visited the plastic surgeon. Surgery for Dupuytren's contracture divides or removes the thickened bands to help restore finger motion. Now my hand is stuffed like a cotton swab.


Not so long ago there was no treatment for this Dupuytren's contracture. I learned that the former leader and clarinet player of the Dutch Swing College Band, Peter Schilperoord had to stop playing his instrument due to this disease.

Now I'm speaking about the Dutch Swing College Band - I learned that the Dutch Swing College Band planned a tour through South America March 2007 and maybe will perform in Buenos Aires or Rosario.

That would be great for our friends in Argentina.

Tomorrow I hope to join a great performance at the Porgy en Bess Jazzclub in Terneuzen (Southwest part of the Netherlands) with the Monty Alexander Trio, featuring Monty Alexander on piano, John Clayton on bass and Jeff Hamilton on drums. Of course I'll inform you later about that concert. You can read more about it at their
web site (in Dutch)

Keep swinging

Hans Koert

You can contact me at
:
keepswinging@live.nl


Nederlands ( To the English translation )


Tengevolge van een chirurgische ingreep aan mijn hand kon ik een paar dagen het toetsenbord van mijn computer niet beroeren. Dankzij Joergen kon de Keep swinging weblog volgens schema blijven verschijnen.


Bedankt Joergen voor het op de winkel passen.

De aandoening genaamd Contractuur van Dupuytren bestaat uit een abnormale verdikking van de bindweefselstrengen rond de pezen in de hand, zodat de vingers krom gaan staan. Het komt meer voor bij mannen dan bij vrouwen en meestal na het veertigste levensjaar. Voor mij is het al de vijfde keer dat een ingreep door de plastisch chirurg nodig is. De chirurg verwijdert de verdikking rond de pezen zodat de vingers weer normaal bewogen kunnen worden. Mijn hand ziet er nu voorlopig uit als een wattenstaafje.


Vroeger was er geen behandeling mogelijk voor dit syndroom. Ik hoorde eens dat de voormalige leider van de Dutch Swing College Band, Peter Schilperoord, het klarinetspelen moest opgeven vanwege deze Contractuur van Dupuytren.

Nu we het toch over de Dutch Swing College Band hebben.

Ik hoorde dat de band volgend voorjaar een tournee door Zuid Amerika gepland hebben en rond maart 2007 misschien gaan optreden in Buenos Aires of Rosario.

Leuk voor al onze Argentijnse vrienden.

Morgen hoop ik bij een veelbelovend concert te kunnen zijn in de Porgy en Bess jazzclub in Terneuzen. Dan treedt daar het Monty Alexander
Trio op (Monty Alexander p, John Clayton b, Jeff Hamilton dm).

Uiteraard zal ik hier later over dit concert verslag doen.

Je kunt meer over dit concert lezen op de Porgy en Bess web site

Keep swinging

Hans Koert

Je kunt me bereiken op:
keepswinging@live.nl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home